Omega-3 rasvhapped on polüküllastumata rasvade tüüp, mida kiidetakse nende erinevate tervisega seotud eeliste eest, sealhulgas põletiku vähendamine, südamesõbralikkus ja aju tervise toetamine. Need rashvapped on asendamatud, see tähendab, et inimkeha ei ole võimeline neid ise tootma – rasvhappeid või nende lähteaineid tuleb saada toidu või toidulisandite abil.
Omega-3 rasvhapete tarbimise eelised:
• Põletikuvastased omadused- krooniline põletik, mis võib viia ülekaalulisuseni, südamehaigusteni ja isegi vähktõbeni.
• Madalam kolesteroolitase- omega-3 tarbimine vähendas oluliselt triglütseriidide taset ja suurendas “hea” kolesterooli ehk kõrge tihedusega lipoproteiini taset.
• Madalam vererõhk- omega-3 rasvhapped parandavad veresoonte tervist- suurendades lämmastikoksiidi (kutsub esile veresoonte laienemise ja lõdvestumise) biosaadavust.
• Omega-3 rasvhapped on silma võrkkesta struktuuriline komponent, osaleb selle moodustamisel ja tagab selle optimaalse funktsioneerimise.
• Parandab depressiooni

Asendamatute rasvhapete – kas oomega-3 või omega-6 – puudus võib põhjustada karedat, ketendavat nahka ja dermatiiti. Hiljutine kalaõlis leiduvate rasvhapete kasutamine nahaga seotud haiguste korral hõlmab fotovananemise, vähi, dermatiidi, haavade paranemise ja melanogeneesi ravisid.

Omega-3 rikkad toiduained on näiteks: linaseemned, chia seemned, kala, pähklid, tofu, merekarbid, rapsiõli, brüsseli kapsas, avokaado jpm.

ALLIKAD:
https://ods-od-nih-gov.translate.goog/factsheets/Omega3FattyAcids-HealthProfessional/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=et&_x_tr_hl=et&_x_tr_pto=sc

https://www-medicalnewstoday-com.translate.goog/articles/omega-3-what-it-can-and-cant-do-for-health?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=et&_x_tr_hl=et&_x_tr_pto=sc

https://www-ncbi-nlm-nih-gov.translate.goog/pmc/articles/PMC6117694/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=et&_x_tr_hl=et&_x_tr_pto=sc

Sinu valikutele vastavaid tooteid ei leidu.