Iluspetsialistid soovitavad

Auhindadega pärjatud tooted

60-päevane tagastusõigus

Alates 49€ tasuta transport Smartposti

KETO – dieet, milles kaloreid ei loeta

Armas naine, jäta endale meelde, et rasvumine on hormonaalne probleem, mitte sinu laiskus ja aplus. Kui tahad kaalu langetada ja seda ka ilma vaevata hoida või saada kontrolli alla oma diabeet, pole olemas paremat toitumisviisi kui ketogeenne toitumine.

Keto on rasvarohke, vähendatud süsivesikutega dieet. Drastiline süsivesikute vähendamine ja asendamine rasvadega viib keha seisundisse, mida kutsutakse ketoosiks. Kui see juhtub, hakkab keha uskumatult efektiivselt energia saamiseks rasva põletama. Dieedil on tervisele hulganisti kasulikku mõju – see alandab veresuhkru ja insuliini taset ning lülitab keha ainevahetuse süsivesikutelt ümber rasvade ja ketoonide peale. See muudab ka maksas rasva ketoonideks, mis aju energiaga varustavad. Siin ei loeta kilokaloreid, vaid tegeletakse enda insuliinitasemega.

Salene nälga tundmata!

Ketogeenseid dieete on erinevat tüüpi. Kõige enam uuritud ja soovitatud on standardne versioon (SKD), kus menüü sisaldab 75% rasva, 20% valku ja 5% süsivesikuid. Dieedi üks suurim eelis on, et see tekitab hea täiskõhutunde ja kaalu saab langetada toiduportse jälgimata. Lubatud on süüa suures valikus maitsvaid ja toitainerikkaid sööke. Ühes uurimuses leiti, et ketoga kaotavad inimesed 2,2 korda rohkem kaalu kui kaloreid piirates. Samuti on leitud, et ketogeenne dieet on vähese rasvasisaldusega dieedist tervise seisukohalt parem tänu oma suuremale valgukogusele.

Abiks diabeedi korral

Ketogeenne dieet parandab insuliinitundlikkust ja põhjustab rasvapõletust. See võib koguni viia inimese paranemiseni 2. tüüpi diabeedist ja eeldiabeedist. Diabeeti iseloomustavad muutused ainevahetuses, kõrge veresuhkur ja halvenenud insuliinifunktsioon. Ketodieet aidata kaotada liigset rasva, mis on tihedalt seotud 2. tüüpi diabeedi, eeldiabeedi ja metaboolse sündroomiga. Vältides leiba, kartulit, kooke, küpsiseid, komme ja magusaid jooke, on paljud diabeetikud vabanenud insuliini tarbimisest ning kehakaal on hakanud normaliseeruma.

Teised tervisekasud

Lisaks on ketogeensel dieedil mitmeid muid plusse. Algselt kasutati seda tegelikult neuroloogiliste haiguste raviks. Näiteks võib dieet epilepsia puhul vähendada krambihooge ning Parkinsoni ja Alzheimeri tõve sümptomeid, aidates pidurdada ühtlasi viimase süvenemist. On uuringuid, mille kohaselt on sellest kasu veel mitmete muude probleemide korral. Kuna dieediga on võimalik vähendada riskifaktoreid nagu rasvumine ning parandada HDL taset, vererõhku ja veresuhkrut, aitab see muuhulgas ka südamehaiguste puhul. Samuti kasutatakse ketot erinevate vähktõbede ja kasvajate ravis. Kuna insuliinitase võib mängida võtmerolli polütsüstiliste munasarjade sündroomis, tuleb ka siin ketodieet kasuks ning sellest võib abi olla ka aknega võitlemisel.

Mida süües vältida

Lühidalt öeldes tuleb vältida kõike, mis sisaldab palju süsivesikuid. Siin on nimekiri neist toitudest, mida peaks ketogeensel dieedil olles vähendama või täielikult vältima:

  • Suhkrurikkad toidud – limonaadid, puuviljamahlad, smuutid, koogid, jäätis, kommid jne;
  • Teraviljad ja tärklis – igasugune teravili (nisujahutooted, riis, pasta, helbed jne, ka tatar);
  • Puuviljad – igasugune puuvili, marjad on lubatud (näiteks maasikad);
  • Oad ja läätsed – herned, oad, läätsed, kikerherned jne;
  • Juur- ja mugulviljad – kartulid, maguskartul, porgandid, pastinaak jne;
  • Madala rasvasisaldusega piimatooted – need on tugevalt töödeldud ja kõrge süsivesikusisaldusega;
  • Ebatervislikud rasvad – vähenda töödeldud taimsete õlide ja majoneeside tarbimist;
  • Alkohol – süsivesikute sisalduse tõttu võivad alkohoolsed joogid su ketoosist välja viia;
  • Suhkruvabad dieettoidud – need on tihti kõrge suhkrualkoholide sisaldusega, mis võivad mõnel juhul mõjutada ketoonide taset ning on tihti ka liigselt töödeldud (suhkrualkoholidest võib mõnele sobida ainult puhas erütritool).

Jäta meelde! Väldi süsivesikuid nagu teravili, suhkrud, läätsed, riis, kartulid, kommid, mahlad ja puuviljad.

Toidud, mida süüa

  • Liha – punane liha, steik, sink, vorstid, peekon, kana ja kalkun;
  • Rasvane kala – lõhe, tursk, tuunikala, makrell;
  • Munad – osta vabapidamisega kanade või omega-3 mune;
  • Või ja koor – osta mahedat, kui võimalik;
  • Juust – töötlemata juust (Cheddar, kitsejuust, koor, sinihallitusjuust või mozzarella);
  • Pähklid ja seemned – mandlid, kreeka pähklid, linaseemned, kõrvitsaseemned, chia seemned jne;
  • Tervislikud õlid – Peamiselt extra virgin oliiviõli, kookosõli/rasv ja avokaadoõli;
  • Avokaadod: terved avokaadod või värskelt valmistatud guacamole;
  • Vähese süsivesikutesisaldusega köögiviljad: enamik rohelisi köögivilju, tomatid, sibulad, piprad jne (kõik maa peal kasvavad köögiviljad sobivad).

Jäta meelde! Raja oma menüü peamiselt toiduainetele nagu liha, kala, munad, või, pähklid, tervislikud õlid, avokaadod ja tarbi rohkelt köögivilju.

Ketogeenne dieet võib muuta keha vee- ja mineraalainete tasakaalu, seetõttu võib aidata ekstra soola lisamine toidule või mõne toidulisandi tarvitamine. Võta 3000–4000 mg naatriumi, 1000 mg kaaliumi ja 300 mg magneesiumi päevas, et vähendada kõrvalnähte.

Ketogeenset dieeti toetavad preparaadid

KETO päevased rasvapõletuskapslid® toetavad ketogeense dieedi ajal ainevahetust. Toode sisaldab kvaliteetseid koostisosi, mis toimivad sünergias. Roheline tee aitab kaasa kehakaalu langusele, tõstes keha termogeneesi. Kapslites sisalduva rohelise tee ekstrakti efektiivsus on teaduslikult tõestatud – kasutajad on märganud kuni 15%-list kehakaalu langust pärast kolmekuulist kasutamist.

KETO öised ravapõletuskapslid Biocyte Ketoslim night® reguleerivad rasvade ainevahetust ja lagunemist tänu Coleus forskohliile ning aitavad kaalul vähendada. See toidulisand sisaldab ka melatoniini, mis lühendab uinumisele kuluvat aega.

KETO DIET® on hõrk šokolaadimaitseline pulber, mis põhineb kookosõlist saadud MTC (triglütseriidide) lipiididel, valkudel ja kiudainetel. Ketogeense dieedi osana aitab KETO DIET® vähendada söögiisu ja kaotada kaalu tänu jaanileivapuule.

KETO kaalualandusjook ühendab endas loodusest pärit parimad komponendid – Yerba mate, hibiskuse ning viinamarjad. KETO joogil on kahekordne toime: ühelt poolt aitab see vähendada tselluliiti ja teisest küljest soodustab see keha puhastamist. Toode on meeldivalt hibiskusemaitseline.

Vaata lähemalt: KETO valik meie e-poes

Ultimate Beauty teavituslist Toode ei ole hetkel kättesaadav. Jättes allolevasse lahtrisse e-maili aadressi ja soovitud koguse, anname Sulle koheselt teada kui toode on olemas ja tellitav. Täname!