Kroom- Võib-olla ei tea me palju kroomist, mis on oluline mikroelement, kuid see on oluline aine, mis aitab metaboliseerida makrotoitaineid (valku, süsivesikuid ja rasvu) ning varustada lihaseid ja aju energiaga. Kroom kehas loomulikult ei esine, seega tuleb seda toiduga või toidulisanditega lisada.
Kroomilisandeid kasutatakse sageli kaalulangetamise abivahendina ja veresuhkru kontrolli all hoidmiseks. Kroom toimib, aidates kaasa insuliini toimele organismis. Insuliin on oluline ainevahetuseks ja süsivesikute, rasvade ja valkude säilitamiseks organismis.
Kuna kroom on toitaine, mitte raviaine, on see kasulik ainult neile inimestele, kelle nähud ja sümptomid on tingitud vähesest või ilmsest kroomipuudusest. Stress, sealhulgas kõrge suhkrusisaldusega dieet, pingeline treening, füüsilised traumad, infektsioonid ja teatud haigused, süvendavad vähese kroomi tarbimisega seotud märke ja sümptomeid.

Parimateks kroomi allikateks on pähklid, täisteratooted, liha, pärm, puu- ja köögiviljad.

ALLIKAD:
https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/all-about-chromium/
https://www.verywellhealth.com/chromium-benefits-4588421
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0048969789901964

Sinu valikutele vastavaid tooteid ei leidu.